כיצד אגדיר את חשבון האאוטלוק (Outlook) שלי?
לקוחות יקרים,
יצירת חשבון דואר אלקטרוני חדש, הכולל את שם הדומיין שלכם, הינה אחת הפעולות השכיחות והפופולאריות ביותר, בקרב מי שרכש לעצמו חבילת אירוח אתרים (Hosting Package) ובנוסף, גם מומלצת מאוד, מההיבט השיווקי.יחד עם זאת, עבור חלק מאיתנו, פעולה פשוטה זו נתפסת, לעיתים, כמסובכת מידי וככזו שמן הראוי שתבוצע ע"י "מקצוענים".
לאור מספר השאלות הרב ופניות התמיכה, המופנים אלינו בנושא זה, החלטנו לכלול באתר זה, לנוחיותכם, מדריך ליצירת חשבון דואר אלקטרוני בשיטת "צעד אחר צעד", שיהפוך את מלאכת ההגדרה לפשוטה ונגישה לכל אחד ואחת מכם.
לתשומת ליבכם, התיאור המדויק עשוי להיות שונה בין הגרסאות השונות של אאוטלוק (Outlook), אולם עיקרון הפעולה והמינוחים הבסיסיים קבועים, בכל הגרסאות.
אם כך, הבה ונתחיל בהגדרת חשבון הדואר החדש שלנו:
1. לפני שנתחיל בהגדרת חשבון ה- Outlook, עלינו לוודא, תחילה, שהגדרנו חשבון כזה על השרת, באמצעות לוח הבקרה, שסופק לנו עם חבילת האירוח (Plesk, WebsitePanel, או cPanel);אם טרם ביצעתם הגדרה ראשונית כזו, אנא עשו זאת עכשיו, תוך שהינכם נעזרים בסרטון ההדרכה, או באחד מאנשי צוות התמיכה ב"אידומיין".
2. הפעילו את תוכנת ה- Outlook.
3. בשורת התפריט, היכנסו ל"כלים" (Tools) ןהקליקו על "חשבונות דואר אלקטרוני..." (...E-mail Accounts).
4. בתיבת הדיאלוג של "חשבונות דואר אלקטרוני...", בחרו באפשרות: "הוסף חשבון דואר אלקטרוני חדש" (Add new e-mail account) ולאחר מכן, הקישו על "הבא" (Next).
5. בתיבת הדיאלוג של "סוג שרת הדואר" (Server Type), בחרו ב- POP3 ולאחר מכן, הקישו על "הבא" (Next).
6. בתיבת הדיאלוג של "חשבונות דואר אלקטרוני" (E-mail Accounts), הזינו את הנתונים המבוקשים, בהסתמך על ההבהרות הבאות:
א. פרטי המשתמש
• "השם שלך" (Your Name): בשדה זה, עליכם למלא את שמכם המלא (או את השם שבו תיראו ועל פיו תזוהו ע"י הנמענים שלכם).
• כתובת דואר אלקטרוני" (E-mail Address): כאן תציינו את הכתובת החדשה, שבה בחרתם;זה יכול להיות כל שם, כרצונכם, המופרד באמצעות סימן ה AT (@) משם הדומיין המלא (כולל הסיומת שלו); לדוגמא, אם דוד ישראלי עובד בחברת אידומיין המחזיקה בדומיין: eDomain.co.il, כתובת הדואר האלקטרוני שלו עשויה להיות: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. .
ב. פרטי גישה
• "שם משתמש" (User Name): שם המשתמש יהיה זהה, לחלוטין, לכתובת הדואר האלקטרוני החדשה שנבחרה (לדוגמא, This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. ) .
• "סיסמא" (Password): הקישו את סיסמת הגישה לחשבון האימייל, כפי שהוגדרה, על ידכם, בעת ביצוע הגדרת החשבון המקדימה, על השרת (הקפידו על זהות מוחלטת בין הסיסמא המוקלדת כאן לזו, שנבחרה כבר, על ידכם, כאמור).
• סמנו את האפשרות של "זכור סיסמא" (Remember my Password) ואל תבחרו באפשרות של "כניסה באמצעות אימות סיסמא מאובטחת – SPA".
ג. פרטי השרת
• "שרת דואר נכנס (POP3)" - Incoming Mail Server (POP3))): שדה זה מתייחס לשם שרת הדואר הנכנס, מסוג POP3, המחזיק עבורכם את ההודעות שנשלחו אליכם, טרם הורדתן באמצעות תוכנת ה- Outlook למחשב האישי שלכם.אנא סמנו כ- mail.yourdomain (לדוגמא, mail.edomain.co.il).
• "שרת דואר יוצא (SMTP)" - Outgoing Mail Server (SMTP))): שדה זה מתייחס לשם שרת הדואר היוצא – אמור להיות זהה לשם שרת הדואר הנכנס, כמתואר מעלה; יש לסמן: mail.yourdomain.
• נא הקפידו להזין את שמות שני שרתי הדואר (נכנס ויוצא) באמצעות אותיות קטנות (lower case).
7. הקישו על "הגדרות נוספות" (More Settings) וכנסו לתיבת הדיאלוג של הגדרות הדואר האלקטרוני באינטרנט, בה ממוינים הנתונים שהזנתם, עד כה, תחת מספר כרטיסיות. כאן תוכלו לבצע שינויים ועדכונים נוספים בחשבונות, שזה אך יצרתם.
א. כרטיסיית "כללי" (General Tab)
זוהי הכרטיסייה המשמשת לשינוי שם חשבון הדואר שיצרתם, על מנת לבדל אותו מחשבונות אחרים, המנוהלים על ידכם ב- Outlook.
•חשבון הדואר (Mail Account) – הקלידו שם לחשבון זה.
• ארגון (Organization) – שם החברה (ערך שאינו חובה).
• מענה לאימייל (Reply E-mail) – זהו שדה אופציונאלי, שיש למלא רק במידה שהינכם מעוניינים לקבל ולרכז את התשובות לאימיילים ששלחתם בכתובת דואר אלקטרוני שונה.
ב. כרטיסיית "שרת דואר יוצא" (Outgoing Server Tab)
לתשומת לבכם, הכרטיסייה אינה זמינה, במיקומה זה, ב- Outlook 2007; אם הינכם, משתמשים, במהדורה זו, תוכלו לעדכן את פרטי שרת הדואר היוצא בתיבת הדיאלוג הראשונה, שבה הגדרנו את פרטי החשבון.
• שרת הדואר היוצא שלי דורש אימות (My outgoing server requires authentication ): סמנו "v" במשבצת המתאימה, על מנת להפעיל אופציה זו.
• היכנס באמצעות אימות סיסמא מאובטחת (Log on using Secure Password Authentication) אין לסמן אופציה זו (אלא אם הונחיתם, ע"י ספק האינטרנט שלכם לעשות זאת).
8. הקישו על "בדיקת הגדרות חשבון..." (Test Account Settings). בתיבת הדיאלוג שתיפתח, תוכלו לעקוב, צעד אחר צעד, אחר תוצאות כל אחד משלבי הבדיקה של החשבון, שהוגדר על ידכם. וודאו שכל התוצאות מסומנות בירוק. (אם אחת או יותר מהתוצאות תופיע באדום, חזרו לאחור ובדקו האם נפלה שגיאת כתיב באחת מהגדרותיכם, או שהסיסמא שהקלדתם אינה תואמת את הסיסמא הראשונית, שהגדרתם בשרת).
9. הקישו על "הבא" (Next) ולאחר מן על "סיום" (Finish), על מנת לסיים את תהליך הגדרת חשבון האימייל ב-Outlook.